Espai

maig de 2019

El local en si, física, conceptual i metafòricament és l’eix del projecte que inaugura l’espai de Dilalica. L’espai en sí es converteix en l’amfitrió però també en el subjecte de les obres realitzades per sis artistes locals.

Els artistes han pogut entrar, veure, tocar o intervenir el local abans, durant i després de la reforma. Han tingut acces al material que estava a dins el local quan es va llogar i al projecte arquitectonic per a crear una proposta específica per a aquesta exposició. La conversa, malgrat parlar de l’especificitat d’un espai, es converteix en una reflexió mes àmplia sobre la importancia del context, l’espai arquitectònic, el cos dins de l’espai, el material existent, l’estructura i els sistemes que estructuren, les funcions assignades, la memòria, el que es destrueix, el que neix i el que es transforma.

Darrera de tot el gest expositiu resideix la pregunta de què significa ocupar un espai, reformar-lo i convertir-lo en un cub blanc per a permetre que la falsa autonomia de l’obra es manifesti des d’allò que assimilem com a neutre. L’espai de Dilalica l’han reformat els arquitectes Maio, realitzant els mínims canvis requerits per a iniciar l’activitat amb gestos molt visibles que aniran evolucionant amb el temps, en funció de les necessitats del propi espai. La reforma en sí és pràcticament una obra, un gest arquitectònic-artístic que desvetlla els requisits tècnics i legals necessaris per a l’obertura d’un local de pública concurrència. L’espai es converteix així en l’escenari d’aquesta primera proposta expositiva, a la vegada que inaugura una programació que anirà definint les seves conseqüents modificacions.

Cortes aleatorios de una acción sonora en Trafalgar 532019

Llibreria de sons que descriu l'espai expositiu Dilalica abans de la seva reforma. Exploració sonora de l'espai en la qual intervé l'atzar. Gravadora Zoom H5, auriculars, targeta SD, arxiu d'àudio

Trafalgar2019

La peça s'articula a partir d'una investigació sobre la batalla de Trafalgar i les connotacions d'un cap que exerceix de frontera entre Àfrica-Europa. Dues escultures, tres llibres, sis documents i seixanta-nou fotografies impreses en giclée sobre paper Hahnemühle Fine Art Pearl en:Two sculptures, three books, six documents and sixty-nine Giclée print photographs on Hahnemühle Fine Art Pearl paper

Keni2018-2019

La peça fa referència a la història de l’art, els dispositius museístics i a l’espai de Dilalica, emulant, entre altres, la forma de la planta del local. Metall, alumini, tubs fluorescents, metacrilat, diapositives, pols de ferro, cables

Circulatoria2019

Servint-se de forats que existien a les parets, des del que Fluxà, defineix com una ferida, surten elements de vidre fràgils que referencien l'interior. Vidre, aigua, tub pvc i alumini

Exponer las columnas. Activación 12019

Exponer las columnas. Activación 22019

Exponer las columnas. Activación 32019

Exponer las columnas. Activación 42019

Els ventiladors al·ludeixen al comerç a l'engròs propi del carrer Trafalgar en el passat. Les frases en led remeten a transportistes de Barcelona. ventiladores LED, USB i espart